Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Hur blev det så?!?

Av riesling - 2 augusti 2010 13:48


Jag har en kollega på jobbet som är full av upptåg, galna idéer och som aldrig någonsin får slut på practical jokes. Han är en aldrig sinande källa att ösa roligheter ur. Det är dessutom en vansinnigt tålmodig människa som kan stå ut med lite av varje för att få till ett bra skämt. Ett drag jag bara måste beundra …


För några dagar sedan berättade han om ett skämt som jag blev väldigt imponerad av.

Han skulle åka bil en halvlång sträcka och de var ett gäng som skulle åka tillsammans. Min kollega placerade sig i baksätet bakom chauffören. Han såg fram emot en ganska tråkig bilresa men så slogs han av en idé. Han skulle skoja lite.


Under hela bilfärden satt han och väääldigt tååålmooodigt, jääättesaaaktaaa skruvade ryggstödet på sätet bakåt.

Yttepyttelite i taget så att det inte märktes.

Efter två timmar hade sätet kommit ganska rejält långt bakåt och föraren mer eller mindre låg bakåt och körde.

Utan att ha märkt vad som hänt.


När de kom fram till resmålet och klev ur bilen blev föraren skitförvånad …


 
 
Ewa

Ewa

2 augusti 2010 15:29

Jag avskyr 'practical jokes' för de går enbart ut på att skratta ÅT den som drabbas. Elak humor. Usch!

Men tålamodet var beundransvärt, men tänk om han kunde lägga det tålamodet på något vettigt?

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

3 augusti 2010 03:36

Vilket underbart litet practical joke! =) Enkelt men skoj. Fascinerande, då jag inte är en stor förespråkare för skämtformen i vanliga fall. Wow..

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen.se

 
Ullis

Ullis

3 augusti 2010 14:38

Hej! :)
Ha,ha va kul att föraren inte märkte vad som hände..
Sen kan det vara jobbigt med såna som bara måste vara roliga hela tiden. Undrar varför, uppmärksamhet..? Sen är det ju inte heller så kul med såna som inte drar på smilbanden alls.
Lagom är bäst! :) (Vad nu lagom är..)
Ha det gott!

http://ullispyssel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards