Alla inlägg den 21 juni 2011

Av riesling - 21 juni 2011 17:34


Joråsåatte …


Jag fick i helgen höra att jag är ”fett ägig”. Vilket dessutom var sagt med mycket beundran i rösten. Av en nioåring.

Ba’ så ni vet, asså!


Min nioåriga son har en klasskompis som sov över hos oss i helgen och därmed åt både middag, frukost och lunch hos oss.

Jag hörde hur han vid ett tillfälle sa till min son:


- Din mamma är ”fett ägig” på att laga mat.


Fett ägig?!???? kände jag. Ägig?! Att äga någon, säger mina barn när de spelar spel. Det betyder ju alltså att man är bra på något? Fett betyder väl typ, mycket? Alltså ”mycket bra” på att laga mat? Tjoho! Jag kunde tyda och det blev något bra av det!!



Det berömmet jämnar dessutom ut sig ganska rejält av att min 15-åriga dotter är som mest hormonstinn just nu och humöret går både upp och ner. Mest ner. Jätteplötsligt!


Häromkvällen sa jag till henne att hon var tvungen att vara hemma nio på kvällen. Hon höll inte med mig om det och några minuter senare så hör jag henne skrika med tårarna sprutande från ögonen à la Lille Skutt:


- Du vill egentligen att jag ska vara död! och så rusade hon in i sitt rum och smällde igen dörren.


Va …????????????

Vänta, VA!?!?!??!!????!!

Hur gick den översättningen till? Hemma nio = jag vill att du dör?? Vad har jag missat???!?


Jag säger precis som min nioårige son kommer och viskar till mig ibland:


- Mamma, hur länge ska hon vara tonåring …?


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards